• تیم محتوای وبپیما
  • چهارشنبه 1 مرداد 1404
  • 11 دقیقه

وزیر نیرو: سدهای تهران با کاهش 50 درصدی روبرو شده اند - نیاز به همراهی سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می شود

به گزارش سرویس اقتصادی وبپیما به نقل از همشهری - عباس علی آبادی امروز (چهارشنبه ۱ مردادماه) در نشست مشترکی با حجت الاسلام و المسلمین "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ارتقای همکاری های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بیش از ۵۰۰۰ تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلی ترین چالش ما در بخش برق است.

وی ادامه داد: در حوزه آب، مشکلات به مراتب عمیق تر است و گزارش های متعدد نشان می دهد که تغییرات اقلیمی به شدت جدی شده است. دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هزینه شیرین سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است و امروز باید صرفه جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

علی آبادی گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگی ها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به پروژه های حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران ادامه داد: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می شود. این سازمان می تواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقش آفرینی مؤثری ایفا کند.

وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش رو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.

۴۰ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با صنعت آب و برق در زمینه آموزش همگانی و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه همکاری کند.

وی افزود: برنامه ریزی هایی برای تدوین سند مشترک در حوزه پژوهش، تبلیغات و فرهنگ سازی در حال انجام است و از ظرفیت ۴۰ هزار مسجد، ۱۵۰ هزار مبلغ، مؤسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانه های نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد.

قمی خاطرنشان کرد: همچنین آماده ایم تا مساجد را به پنل های خورشیدی مجهز کنیم و تولید سریال ها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم.

اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود

غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو نیز گفت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری ها می تواند به خلق جریان های اجتماعی مؤثر منجر شود.

وی افزود: مطالعات گونه شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان می دهد که این نهاد در فرهنگ سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت های نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود.

منبع: ایرنا

این خبر توسط سایت همشهری آنلاین منتشر شده و وبپیما صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.


منبع: همشهری آنلاین