ضعف منزلت اجتماعی در دانش آموزان مدارس دولتی؛ مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند - این شکاف طبقاتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمی شود
به گزارش سرویس اجتماعی وبپیما به نقل از خبرآنلاین - محمد داوری می گوید: «آموزش عمومی جای تفکیک ندارد، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع آسیب های جدی به همراه داشته و باعث طبقاتی شدن و چندگانگی در نظام آموزشی شده است.»
او ادامه می دهد: «اگر تحقیقی بر اساس منزلت های اجتماعی انجام شود، مشخص خواهد شد که دانش آموزان مدارس عادی دولتی ضعف در منزلت اجتماعی را احساس می کنند و خود را از طبقه پایین تری می دانند، در حالی که دانش آموزان مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند.»
داوری می گوید: «این شکاف طبقاتی حتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمی شود. عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی دو شاخص مهم هستند که هرچه رتبه کشورها در این شاخص ها بالاتر باشد، میزان بازماندگان از تحصیل و بی سوادی کمتر خواهد بود.»
متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.
این خبر توسط سایت خبرآنلاین منتشر شده و وبپیما صرفا آن را به اشتراک گذاشته است.
منبع: خبرآنلاین